یکی دیگر از ویژگی های الستیکس که در این قسمت مزایا و کاربردها آن را توضیح میدهم Diza میباشد.
شما به عنوان مسئول شبکه یا سرور الستیکس با فعال سازی این گزینه میتوانید برای مسئولین شرکت یا هر شخصی که مورد نظرتان باشد امکان تماس از داخل شبکه را در حالتی که شخص در شرکت حضور فیزیکی ندارد را محیا کنید.
برای توضیح بیشتر موضوع را با مثال توضیح میدهم.
تصور کنید کارمند شرکت شما به هر دلیلی در ساختمان اداره و پشت میز کاری حضور ندارد و از طرفی نیاز به تماس با یکی از مشتریان شرکت را دارد که به علت رعایت بعضی سیاسیتهای شغلی باید در سمت مشتری ID Caller شماره شرکت را نمایش دهد. یعنی مشتری شما متوجه عدم حضور نماینده شرکت در محل کار نشود. خوب در این زمان شما 2 راه حل دارید.
راه حل اول:
شما روی سیستم یا گوشی هوشمند نماینده شرکت با استفاده از نرم افزارهای مربوطه یک داخلی ست کنید. در این روش نمایده شرکت باید حتما به اینترنت دسترسی داشته باشد در غیر این صورت راه حل مذکور قابل استفاده نمی باشد.
راه حل دوم:
حال تصور کنید که نماینده شرکت شما به هر دلیلی یا دسترسی به اینترنت ندارد و یا سیستم یا گوشی هوشمند در دسترس ندارد.
در این زمان گزینه پیشنهادی الستیکس به شما Disa است. در این روش کاربر شما با استفاده از تلفن ساده با شرکت تماس گرفته و پس از ورود یوزر و پسورد خود از طریق همان تلفن میتواند صدای بوق را بشنود. این صدای همان خط آزادی است که الستیکس از خطوط تلفن شرکت، در اختیار نماینده شرکت قرار میدهد.
حال نماینده میتواند به راحتی با شماره مورد نظر ( مشتری ) تماس بگیرد در حالی که مشتری در ID Caller تلفن خود شماره شرکت را مشاهده می کند نه تلفنی که نماینده با آن تماس را برقرار کرده است.
امیدوارم خوب مفهوم رو منتقل کرده باشم.
در مطالب آموزشی آینده نحوه فعال سازی را منتشر خواهم کرد.
تنظیمات اولیه برای تست تماس در الستیکس
نصب و راه اندازی Elastix 4 بر روی VMware WorkStation 12
آشنایی با ورژن جدید برنامه Lync Server به نام 2015 Skype for Business
آموزش نحوه نصب استریسک بروی روتربرد های میکروتیک
تفکیک ورودی ها در الستیکس بر اساس پیش شماره