ابتدا تلفن های خود را با استفاده از تماس IP2IP تست کنید.در این حالت تلفن ها از مدار PBX خارج می شوند.اگر تماس بدون مشکل برقرار شد شما متوجه آن خواهید بود که مشکل از ترجمه کدک یا میکروفون هندست می باشد.
برای بررسی کدک های مورد استفاده روی داخلی ها موارد زیر را بررسی کنید.
ابتدا یک تماس برقرار کنید.
سپس دستور core show channels verbose را وارد کنید و شماره کانال و داخلی مورد نظر را کپی کنید.
دستور core show channel را به همراه داخلی و شماره کانال تماس جاری وارد کنید.
Exampel : core show channel SIP/242-00000006
در خروجی این کامنت به دنبال کدک مورد استفاده کانال جاری باشید.
به طور مثال ممکن است یکی از کانال ها از کدک g729,Opus یا … استفاده کند ولی این کدک روی سرور شما نصب نشده باشد.بنابراین سرور قادر به ترجمه کدک شما به کدک تلفن مقابل را نخواهد داشت و صدا یکطرفه خواهد شد.
جهت رفع این مشکل یا تلفن را تغییر دهید یا کدک مورد نظر را روی PBX نصب کنید.
فعال کردن تماس تصویری در الستیکس و استریسک
آموزش نحوه نصب استریسک بروی روتربرد های میکروتیک
برقراری ارتباط بین الستیکس و سیسکو cucme
اموزش نصب ﻧﺮم اﻓﺰار2015 Skype For Business