سلام وعرض ادب یکی از Track هایی که امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده و بازار کار خوبی دارد، VoIP است. VoIP تکنولوژی تلفن بر روی بستر شبکه و اینترنت میباشد که مزایای زیادی نیز فراهم میکند. جهت آشنایی با مزایا و قابلیت های سیستم تلفنی VoIP، میتوانید به مقاله "VoIP چیست" مراجعه کنید. امروز کتاب این دوره برای شما اماده کردیم
دوره CCNA Voice به شناخت مفاهیم اصلی و بنیادی تکنولوژی VoIP پرداخته و پس از آن، چگونگی راه اندازی مرکز تلفن سیسکو (CME) را بررسی میکند. سناریوها و مطالب کاربردی زیادی در این دوره مطرح میشوند. بنابراین اگر قصد ورود به بازار کار را دارید، آشنایی با VoIP و شناخت مفاهیم آن، میتواند باعث پیشی گرفتن شما نسبت به دیگر افراد شود.
بازار کار VoIP در خارج از ایران نیز بسیار داغ است و داشتن مدرک CCNA Voice در خارج از ایران، شانس زیادی برای یافتن یک شغل مناسب است. میانگین درآمد دارندگان مدرک CCNA Voice در آمریکا، حدود 122,000 دلار در سال میباشد.
ورژن جدید CCNA Voice، در اواخر سال 2015 به CCNA Collaboration تغییر کرد و برای دریافت مدرک CCNA Collaboration، نیاز به قبولی در دو آزمون زیر میباشد:
Implementing Cisco Collaboration Devices - 210-060
Implementing Cisco Video Network Devices -210-065
سرفصل های اصلی این دوره به شرح زیر میباشند:
آشنایی با ارتباطات آنالوگ و دیجیتال
اجزای تشکیل دهنده PSTN
آشنایی با پروتکل های Voice نظیر: RTP, RTCP, SIP, SCCP
آشنایی با اجزای تشکیل دهنده Cisco Unified Communication
آشنایی با IP Phone های سیسکو، PoE، Voice VLAN و QoS
آشنایی با مرکز تلفن سیسکو؛ CME
راه اندازی CME و رجیستر کردن IP Phone ها در آن
آشنایی با ماژول های Voice سیسکو: FXS, FXO, PVDM و ماژول های دیجیتال
آشنایی با Codec های صوتی نظیر G.711, G.729, G.722
آشنایی با Dial Plane نویسی در روتر سیسکو
شناخت قابلیت های CME
بررسی سناریو های مختلف Voice نظیر ارتباط چند مرکز تلفن به یکدیگر
آشنایی با مرکز تلفن سیسکو؛ CUCM
رجیستر کردن IP Phone ها در CUCM و شناخت قابلیت های آن
گزارش گیری از تماس های CUCM
و ...
سرفصل ها:
Part I Voice Perspectives
Chapter 1 Traditional Voice Versus Unified Voice
Chapter 2 Understanding the Components of Cisco Unified Communications
Chapter 3 Understanding Cisco IP Phones
Part II Cisco Unified Communications Manager Express
Chapter 4 Getting Familiar with CME Administration
Chapter 5 Managing Endpoints and End Users in CME 97
Chapter 6 Understanding the CME Dial PlanChapter 7 Enabling Telephony Features with CME
Part III Cisco Unified Communications Manager
Chapter 8 Administrator and End-User Interfaces
Chapter 9 Managing Endpoints and End Users in CUCM
Chapter 10 Understanding CUCM Dial Plan Elements and Interactions
Chapter 11 Enabling Telephony and Mobility Features with CUCM
Chapter 12 Enabling Mobility Features in CUCM
Part IV Voicemail and Presence Solutions
Chapter 13 Voice Messaging Integration with Cisco Unity Connection
Chapter 14 Enabling CM IM and Presence Support
Part V Voice Network Management and Troubleshooting
Chapter 15 Common CME Management and Troubleshooting Issues
Chapter 16 CUCM Monitoring, Maintenance, and Troubleshooting
Chapter 17 Monitoring Cisco Unity Connection
Chapter 18 Final Preparation
مشخصات:
نویسنده:Michael Valentine
ناشر: Cisco Press
سال نشر: 2015
تعداد صفحات:588
حجم:MB29.3
CCNA-Collaboration-CICD-210-060-Official-Cert-Guide.pdf 25-Oct-2017 12:31 1716k