Search - SP Page Builder
Easy Profile - Search plugin
جستجو -مجموعه ها
جستجو - تماس ها
جستجو - محتوا
جستجو - خبرخوان ها
جستجو - وب لینک ها
جستجو - برچسب ها
voip

صف در استریسک و الستیکس

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

صف چیست؟
هرگاه تعداد تماس گیرندگان زیاد و تعداد Extension ها کم باشد از مفهومی به نام صف Queue استفاده میکنیم.

انوع صف :Static: در static داخلی ها به عنوان مسئولین ، پاسخگو میباشند و برای راه اندازی آن نیاز به چند Extension دارید تا صف را برای آن پیاده سازی بفرمایید.

 

Dynamic: در dynamic منشی(agent) به عنوان مسئول پاسخگویی در نظر گرفته میشود.در اینجا علاوه بر داشتن داخلی و راه انذازی صف نیاز به ماژول Call Center الستیکس میباشد تا ابزار کار برای تعریف Agent و محیط کار با ان را برای شما محیا سازد.
ساخت صف:
صف یکی از ویزگی های فوق العاده قوی در استریسک محسوب میشود.
برای شروع کار به قسمت QueuesàAdd Queue میرویم:

Queue Number: هر عددی میتواند باشد.
Queue Name: یک نام دلخواه به جهت صف میباشد.
Queue Password: این قسمت مختص Dynamic Queue میباشد و برای دسترسی Agentها که از مازول Call Center استفاده میکنند به کار میرود. اگر از Static Queue استفاده میکنید این قسمت را خالی بگذارید .
CID Name Prefix: میتوانید یک پیشوند به شماره تماس گیرنده اضافه نمایید(مثلا نام صف) در این صورت منشی یا Agent متوجهمیشود که تماس کیرنده توسط کدام صف به داخلی او راه پیدا کرده است.
Static Agents: در این قسمت میتوانید داخلی هایی را که میتوانند پاسخگو باشند را از طریق گزینه Extension Quick Pick به لیست اضافه مینمایید.
البته اگر از ماژول مرکز تماس(call Center ) استفاده مینمایید باید شماره Agentهای ذخیره شده در مازول را در این قسمت وارد نمایید.
توجه داشته باشید که وقتی از Extension Quick Pick استفاده مینمایید یکگ عدد صفر در مقابل داخلی ها اضافه میشود که به ان عد جریمه میگویند که هر چه مقدار ان بیشتر باشد تعداد تماس بیشتری میتواند به آن داخلی یا Agent راه یابد که البته گذاشتن یا نبودن این عدد حئز اهمیت نمیباشد.

Queue options:
مهمترین و جذاب ترین بخش Option های این قسمت میباشد.
Agent Anouncement: قبل از آنکه تماس به Agent وصل شود یک پیام از طریق این قسمت برای Agent پخش میشود.
ممکن است Agent عضو چند صف باشد و از طریق پیامی مانند “این تماس از صف فروش وصل میشود”Agent قبل از گرفتن تماس متوجه نوع صف مورد نظر میشود.
Join Announcement: این پیام پس از ورود به صف مورد نظر میباشد و فقط یک بار پخش میشود و میتواند فقط یک پیام خوش آمد گویی باشد.
Music On Hold Class: تعیین موزیک برای وقتی که تماس گیرندگان منتظر میباشند که به طور پیشفرض روی Music On Hold میباشد.
Ringing instead of MOH: با انتخاب این گزینه به جای موزیک انتظار صدای زنگ خوردن می آید.
Max Wait Time:حداکثر مدت زمانی که تماسگیرنده میتئاند در صف قرار گیرد. این مدت زمان بر حسب ثانیه تعیین میشود و وقتی به پایان میرسد تماس گیرنده از صف خارج شده و تماس به جایی که درFail Over Destination تعیین شده هدایت میشود.
Max calls: تععین ظرفیت پذیرش تعداد افراد حاضر در صف میباشد و در صورت پر شدن ظرفیت پیغامی پخش شده و بله منوی قبلی بازمیگردد.
Join Empty: پیشفرض این گزینه Yes میباشد .یعنی اگر منشی یا داخلی فعال نباشند آیا باز هم تماس ها به صف وارد میشوند.در غیر این صورت اگر میخواهید تماسی وارد صف نشود آن را روی No قرار دهید.
Leave When Empty:تقریبا شبیه ویژگی قبلی است با این فرق وقتی افرادی در صف باشند و به یکباره Agentها از صف خارج شوند آیا تماس گیرندگان از صف بیرون انداخته میشوند یاخیر
Ring Strategy: نحوه وصل شدن تماس ها به منشی های داخل صف ها میباشد.
· Ring All:همه با هم زنگ میخورند.
· Ring All-Prime:اگر اولین داخلی در لیست Extensionها اشغال نباشد تمامی اعضا شروع به زنگ خوردن میکنند در غیر اینصورت اگر اولین داخلی در لیست داخلی ها اشغال و یا در حالت do not disturbقرار گرفته باشد هیچ یک از داخلی ها زنگ نخورده و تماس به قسمت destination if no answer اتقال میابد.
· Hunt:به ترتیبی که داخلی ها در لیست Extension Field ذخیره شده اند شروع به زنگ خوردن میکنند تا یکی پاسخ دهد.
· Hunt-Prime:همانند Ringall-Prime عمل مینماید در صورتی که داخلی اشغال و یا در حالت do not disturbقرار داشته باشد هیچ یک از داخلی هی زنگ نمیخورد در غیر اینصورت همانند Hunt عمل مینماید.
· Memory Hunt:اولین extensionموجود در لیست زنگ میخوره اگر پاسخگو نبود اولین و دومین اگر باز پاسخگو نبودند اولی و دومی و سومی و همینطور اگر پاسخگویی وجود نداشته باشد تا آخرین Extension زنگ میخورد تا یک نتفر جواب دهد و سپس دوباره برای نفر بعد به همیم ترتیب.
· Memory Hunt-Prime:مثل Ring all-prime است که وقتی اشغال یا do not disturb باشد هیچ کدام زنگ نمیخورد در غیر این صورت مثل Memory Hunt عمل میکند.
· First Available: اولین Extension موجود در لیست که در دسترس باشد زنگ میخورد .اگر Call Waitingبرای Extension فعال باشد در دسترس محسوب میشود هر چند آن داخلی در حال مکالمه باشد.
· Firstnotonphone: اولین Extension موجود در لیست که به طور کامل در دسترس باشد زنگ میخورد تنظیمات انتظار تماس در این حالت در نظر گرفته نمیشود.
· Least Recent: تماس به به آخرین منشی پاسخگو در آن صف مورد نظر انتقال پیدا میکند.
· Fewest Calls:تماس به منشی که کمترین آمار تماس ها را در صف مورد نظر داشته انتقال میابد.
· Random: به صورت رندم تماس ها به داخلی های موجود برای آن صف وصل میشوند.
· Random Robin:به طور چرخشی با strategy ، First Available کار میکند.
· Linear:تماس ها به صورت خطی وصل میشوند(یعنی به همان ترتیبی که به لیست اضافه شدند مورد تماس واقع میشوند).چیزی شبیه به Memory Hunt.
· rrmemory(random robin with memory طبق رندم زنگ خوردنی که در Random robin بوده را پیش گرفته و جایی که آخرین تماس به آن وصل شده را به حفظه میسپارد تا دفعه بعد ادامه کار را پیش گیرد.
· Wrandom:به صورت لیست Random زنگ میخورد اما داخلی با بیشترین تعداد صف یا queue weight به انتهای رندم انتقال پیدا میکند.
· Agent Timeout: طول مدت زمانی که داخلی زنگ میخورد.
· Call Recording: ضبط مکالمات میباشد که در مسیر var/spool/asterisk/monitor ذخیره میشود
· Queue Weight: یک داخلی ممکن است در چندین صف تعریف شده باشد پس توسط این قسمت میتوان رتتیب اتصال صف ها به این داخلی را تعیین کنیم.

Caller Position announcement:
دراین بخش میتوانید نوبت و مدت زمان انتظار در صف تماس گیرنده را به طور مداوم به او اعلام کنید.
· Frequency: تعیین زمان تناوب پخش پیام به ثانیه (۰برای غیر فعال کردن)
· Announce Position: اعلام موقعیت فرد در صف”شما نفر xام در صف هستید”
· Announce Hold Time: اعلام تخمین مدت زمان برای انتظار که زیر یک دقیقه اعلام نمیشود و اگر Once را انتخاب کنید فقط یکبار اعلام میشود.
Periodic Announcement:
در این قسمت میتوانید یک IVR انتخاب کنید تا برای افراد حاضر در صف به طور متناوب پخش شود و در قسمت Repeat Frequency تعداد دفعات پخش IVR را تعیین میکنید.

Fail over Destination:
در صورت بروز مشکلی که نتوان وارد صف شد مقصدی تعیین میکنیم تا تماس به سمت آن هدایت شود و هیچ تماسی از دست نرود.

منتشر شده avatel
 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

خبرنامه سلام دیجی

در خبرنامه ایمیلی ما عضو شوید

به جمع همراهان ما بپیوندید و همواره بروز باشید

اطلاعات تماس

ایران،تهران، سعادت اباد

تلفن:55101946-021

info@hellodigi.ir

ساماندهی

logo-samandehi

درباره سلام دیجی

درهیچ زمانی از کمک کردن و اموزش دادن کاربران خوددست بر نمی دارد.از همه مهم تراینکه خود شما در ساخت سایت hellodigi می توانید نقش داشته باشید باگذاشتن مقالات خودو آموزش به دیگران باعث یادگیری دوباره خود شوید وجایگاه خود را درشته خود بدست آورید.

تمام حقوق سایت برای سلام دیجی و نويسندگان آن محفوظ می باشد