زمانی که شما تنظیماتی را در الستیکس جهت اعلام یک خطا یا اعلام مثلا ساعت فعال میکنید چون زبان الستیکس به صورت پیش فرض انگیسی بوده زبان پیام مطرح شده انگلیسی می باشد.
شما برای تبدیل این صداها به فارسی دو راه دارید:
ایجاد فایل های صوتی فارسی
روش اول:
یکی اینکه کلیه فایل ها را ترجمه کرده و به زبان فارسی رکورد کنید و به همان نام در همان مسیر جایگزین کنید در این زمان سرور الستیکس شما زمانی که نیاز به اعلام خطا داشته باشد فایل مورد نظر را فراخوانی کرده و فایل صوتی را که به زبان فارسی و توسط شما رکورد شده است را پخش میکند.
روش دوم:
شما میتوانید سی دی حاوی تمامی فایل های صوتی موجود که به زبان فارسی ترجمه و رکورد شده را تهیه و روی سرور الستیکس خود در مسیر مربوطه جاگذاری نمایید.
انتقال فایل های فارسی به سرور الستیکس
با انتخاب خود به یکی از دو روش بالا کلیه فایل های مورد نظر را تهیه کرده اید حالا تنها لازم است برای فارسی شدن الستیکس فایل ها را جاگذاری کنید.
برای این عمل با استفاده از نرم افزار WinSCP ِبه هسته لینوکس متصل و با مراجعه به مسیر var/lib/astrisk/sounds/en کلیه فایل ها را منتقل یا به عبارتی کپی کنید.
پس از انجام این مرحله و ریست کردن ، سرور الستیکس شما فارسی شده است و شما میتوانید با فعال کردن صف یا هر تنظیماتی که نیاز به اعلام و پخش فایل های صوتی دارد از اپراتور فارسی سرور خود استفاده نمایید.
تفکیک ورودی ها در الستیکس بر اساس پیش شماره
نصب و راه اندازی Elastix 4 بر روی VMware WorkStation 12
فیلم اموزشی نصب 8.6 cucm روی vmware
کارت های ویپ و گیتوی های سنگوما
کانفیگ کارت های آنالوگ برندSangoma
نحوه تشخیص نوع و رفع عدم دریافت کالر آی دی در کارت های آنالوگ
چرا در الستیکس در مواقعی هنگام تماس با یکی از داخلی ها در شبکه,داخلی صدا به صورت یکطرفه است؟