شبکه

ریست کردن IP Phone سیسکو

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

آموزش Factory Default تلفن های سیسکو سری 7911G – 7940 – 7960 – 7942 – 7912

ریست کردن IP Phone سیسکو سری 7900 مدل های 7911 – 7912 – 7940 – 7941 – 7942 – 7960 – 7961 — 7962 , …. اکثرا شبیه به هم بوده و توسط کد دستوری در هنگام بوت شدن IP Phone سیسکو انجام می پذیرد .ریست کردن IP Phone سیسکو ، معمولا زمانی که شما نیازمند تغییر Firmware و یا آپدیت / آپگرید آن و یا تبدیل IP phone سیسکو از پروتکل اختصاصی سیسکو SCCP به SIP هستید ، اتفاق می افتد .

 

 

ریست کردن IP Phone سیسکو ، معمولا زمانی که شما نیازمند تغییر Firmware و یا آپدیت / آپگرید آن و یا تبدیل IP phone سیسکو از پروتکل اختصاصی سیسکو SCCP به SIP هستید ، اتفاق می افتد .

IP Phone سیسکو به شکل پیشفرض معمولا با firmware اصلی که با پروتکل SIP هماهنگ است ، به فروش میرسد ، لذا در بعضی مدل های مخصوصا قدیمی تر ، اگر بخواهید IP Phone سیسکو را در شبکه VOIP مبتنی بر پروتکل SIP ، نظیرAsterisk Base ها Elastix – Free PBX , … و یا 3CX که همگی VOIP PBX های  SIP Base هستند ، استفاده کنید ، ملزم به تغییر نرم افزار Firmware آن به ورژن SIP هستید که میبایست اقدام به Hard Restart و FirmWare Erase تلفن سیسکو نمایید .

در این نوشتار روش ریست کردن IP Phone سیسکو توسط کد های دستوری به اختصار توضیح داده شده و در آینده مقاله ای در مورد تعویض firmware تلفن سیسکو به sip و یا آپگرید firmware , تلفن سیسکو Cisco IP Phone منتشر خواهیم کرد .

همیشه به خاطر داشته باشید که اگر برای بار اول است که میخواهید دست به چنین کاری بزنید ( و امثالهم ) ، سعی کنید که در محیط کاری و شبکه Live ، از انجام اینگونه تست ها و کسب تجربه ها بپرهیزید و محیط تست خود را به خارج از شبکه در حال کار و یا محیط های کاری انتقال داده و ایروله کنید تا باعث تاثیر بر دیگر دیوایس های سیسکو و عملکرد شبکه نگردد .

توجه داشته باشید که با ریست کردن IPPhone سیسکو تمامی CTL – LSC – Applications – History و … از بین خواهد رفت و تنظیمات تلفن سیسکو نظیر زنگ و یوزر و تصویر پس زمینه و … و همچنین تنظیمات شبکه و Call Manager بر روی گوشی به حالت اولیه باز خواهد گشت .

ریست کردن Cisco IP Phone :

ریست کردن IP Phone سیسکو در اکثر مدل های قدیمی و جدید تقریبا به یک شکل است ، در روش اول :

1 – IP Phone سیسکو را از خاموش کنید

2 – کلید # را نگه داشته و IP Phone سیسکو دوباره روشن کنید و صبر کنید تا چراغ روی گوشی چشمک زن شود .

3 – کلید # را رها و این رشته را به ترتیب وارد کنید :

123456789*0#

سپس خواهید دید که تلفن سیسکو ریبوت شده و به حالت Upgrading خواهد رفت .

( در مدل های بالاتر ، پس از وارد کردن کد فوق ، از شما در مورد ریست کردن تنظیمات شبکه تلفن سیسکو سوال میشود ، که میتوانید آنرا نگه داشته و یا ریست کنید )

اگر میخواهید Firmware تلفن سیسکو رو آپگرید و یا تغییر دهید ، میتوانید به جای کد بالا ، از این کد استفاده کنید :

3491672850*#

توجه داشته باشید که با وارد کردن این کد ، حتما میبایست به سرور Cisco Call Manager و یا TFTP Server برای بارگذاری Cisco Phone Firmware مناسب ، دسترسی داشته باشید .

پس از ریست کردن IP Phone سیسکو ، اگر از Cisco Unified Communication Manager یا CME استفاده میکنید ، تلفن سیسکو پس از DHCP طلب IP خواهد کرد و پس از دریافت IP و آدرس CUCM ، به شکل خودکار Auto Provision ، تنظیمات مربوطه را دریافت خواهد کرد .

جهت آشنایی با سیستم های جامع ارتباطات چند رسانه ای سیسکو Cisco Unified Communication ، این مقاله را مطالعه فرمایید .

کلمات کلیدی: | | |

تمام حقوق سایت برای سلام دیجی و نويسندگان آن محفوظ می باشد