۱ ثبت نام کن این بخش به صورت کاملاریگان است شما دراین بخش مقاله خود را درج می کنید از قسمت های ویژه سایت استفاده خواهید کرد و رتبه بندی می شوبد طبق فعالیت خود
۳ دیده و برتر شو این بخش به شما کمک می کند تا شما معرفی شوید به کسانی که دنبال خدمات و کارهای شماهستند و شناخته شوید تا به کارایی شما اطمینان کند وباشما طبق تخصص رفتارکند.
cisco

معرفی AD و Metric

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

  پارامتر اعتماد پذیری به یک  route  است .همان طور که می دانید بر روی یک Router  می توان چندین  Routing protocol  مختلف داشت . در صورتی که برای یک  destination  از طریق  routing protocol  های مختلف مسیرهای متفاوتی وجود داشته باشد ، AD   اولین معیاری است که یک روتر استفاده می کند تا از بین مسیر های موجود بهترین را برگزیند.

 

مقدار AD عددی است بین ۰ تا ۲۵۵  و هر چقدر این عدد کمتر باشد اعتماد router  به آن  route  بیشتر خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با مقادیر AD در routing protocol  های مختلف به جدول زیر مراجعه فرمایید :

AD = Administrative Distance

به عنوان مثال اگر برای یک مقصد دو مسیر متفاوت از طریق دو routing protocol  مختلف ، یکی از طریق OSPF   و مسیر دیگر از طریق RIP   در یک  router   وجود داشته باشد ، آن روتر به صورت پیش فرض مسیری که OSPF  معرفی می کند را انتخاب خواهد کرد و داخل  routing table  خود قرار خواهد داد زیرا همان طور که در جدول نیز مشخص است به صورت پیش فرض برای OSPF  عدد AD  برابر با ۱۱۰ و برای RIP  عدد AD  برابر با ۱۲۰ است و چون ۱۱۰ از ۱۲۰ کمتر است ، اعتماد روتر به مسیری که AD   کمتری دارد ، بیشتر است و در نهایت OSPF   انتخاب شده و در  routing table  قرار خواهد گرفت.

نکته : اگر به هر دلیل بخواهیم روتر مسیری را که با RIP  معرفی شده است انتخاب کند باید عدد AD  مربوط به RIP را بیشتر از ۱۲۰ و یا عدد  AD  مربوط به  OSPF  را کمتر از ۱۱۰ قرار دهیم . برای انجام این کار از دستور  distance  استفاده می کنیم و به این ترتیب مهندس شبکه به صورت دستی و با استفاده از دستور فوق مقادیر AD  را از حالت پیش فرض خارج کرده وآن ها را تغییر می دهد.

نکته : اگر مسیری با  AD=255 معرفی شود این مسیر به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و در  routing table  هیچ روتری قرار نمی گیرد.

Metric

این پارامتر نیز معیاری است برای یک روتر  تا بتواند از میان مسیر های مختلف بهترین مسیر را انتخاب کرده و در  routing table  خود قرار دهد.

 Metric نیزعددی است که در routing protocol  های مختلف متفاوت است و هر چقدر کمتر باشد بهتر است .

برای آشنایی بیشتر با مقادیر  metric  به جدول زیر مراجعه کنید :

 

 


 

MSTP در سیسکو

CEF در سیسکو

یادگیری دستورات RIP

راه اندازی فایروال روی روترهای سیسکو به روش CBAC

آموزش: چگونه Serial Interface های روتر سیسکو را پیکربندی کنیم ؟ منظور از DTE و DCE چیست ؟

فیلم اموزشی نصب 8.6 cucm روی vmware

آموزش رفع مشکل license iou در gns3

تمام حقوق سایت برای سلام دیجی و نويسندگان آن محفوظ می باشد