۱ ثبت نام کن این بخش به صورت کاملاریگان است شما دراین بخش مقاله خود را درج می کنید از قسمت های ویژه سایت استفاده خواهید کرد و رتبه بندی می شوبد طبق فعالیت خود
۳ دیده و برتر شو این بخش به شما کمک می کند تا شما معرفی شوید به کسانی که دنبال خدمات و کارهای شماهستند و شناخته شوید تا به کارایی شما اطمینان کند وباشما طبق تخصص رفتارکند.
Mikrotik

مشاهده پسورد ذخیره شده در محیط Winbox

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

نرم افزار winbox بهترین ابزار برای مدیریت روتربورد های میکروتیک است و شما با داشتن ip و یوزر و پسورد روتر میتوانید وارد محیط گرافیکی winbox شوید و تنظیمات لازم را انجام دهید .

اما گاهی اوقات پیش می آید که شما رمز عبور را فراموش کرده اید اما در قسمت password در صفحه لاگین winbox این پسورد ذخیره شده و شما میخواهید این پسورد را مشاهده کنید . برای اینکار لازم است مراحل زیر را طی کنید.

 

در شکل بالا  نرم افزار Winbox را مشاهده می‌کنید که نام کاربری و رمز عبور برای آن تعریف شده است، برای اینکه بتوانیم این رمز عبور را مشاهده کنیم باید به صورت زیر عمل کنیم:

به مانند شکل بالا وارد آدرس C:\Users\Your user\AppData\Roaming\Mikrotik\Winbox شوید که در این آدرس به جای Your user نام کاربر سیستمی خود را وارد کنید، بعد از باز شدن پوشه‌ی مورد نظر فایل settings.cfg.viw را با نوت پد ویرایش کنید:

در شکل فوق یوزر و پسورد به آسانی قابل مشاهده است , البته این نکته را در نظر بگیرید که این شمشیر دو لبه دارد و اگر شخصی به سیستم شما دسترسی داشته باشد (کنسولی و یا تحت شبکه) می تواند امنیت شما را به خطر بیاندازد.

تمام حقوق سایت برای سلام دیجی و نويسندگان آن محفوظ می باشد