شبکه

آموزش راه اندازی ایمیل سرور Mdaemon

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

میل سرور نرم افزاری می باشد که همانند یک شبکه کامپیوتری عمل نموده و کار اصلی آن تبادل نامه های الکترونیکی می باشد. در واقع Mail سرور دارای امکانات وسرویس های خاصی است که برای ارسال میل از یک سرور به سایت ها و ایمیل های دیگران مورد استفاده قرار می گیرد.  مانند سرویس ایمیل گوگل که به جیمیل معروف است یا ایمیل های یاهو و مایکروسافت (هاتمیل - اوتلوک ). این سرویسها توسط شرکتهای بزرگ برای سایر کاربران به صورت عمومی عرضه میشود اما شما نیز میتوانید با راه اندازی یک ایمیل سرور اختصاصی برای سازمان و یا شرکت خود هم به صورت داخلی بین کاربران و هم به صورت خارجی با سایر کاربران بیرونی ارسال و دریافت نامه داشته باشید.

از ایمیل سرورهای معروف و پیشرفته موجود در بازار میتوان به Exchange Microsoft و همچین Mdaemon  شرکت alt-n اشاره کرد که در این آموزش قصد داریم راه اندازی تنظیمات اولیه و همچنین برقراری اتصال بین برنامه مایرکوسافت اوتلوک یک سیستم کاربر با این ایمکیل سرور و همچنین دریافت و ارسال ایمیل را تست کنیم. ضمنا اشاره ای به مجیط تحت وب این نرم افزار هم خواهیم داشت.

در این آموزش از نسخه قدیمی 10 به دلیل نیاز به منابع کمتر استفاده شده است. در نظر داشه باشید برای راه اندازی سازمانی از نسخه های جدیدتر استفاده کنید اما اصل راه اندازی و تنظیمات و مفاهیم یکسان است و تغییرات جزئی در ظاهر برنامه داده شده است.

لطفا با این ویدیو ما را همراهی کنید

 

 

 

 

پیروز و موفق باشید.

تمام حقوق سایت برای سلام دیجی و نويسندگان آن محفوظ می باشد