۱ ثبت نام کن این بخش به صورت کاملاریگان است شما دراین بخش مقاله خود را درج می کنید از قسمت های ویژه سایت استفاده خواهید کرد و رتبه بندی می شوبد طبق فعالیت خود
۳ دیده و برتر شو این بخش به شما کمک می کند تا شما معرفی شوید به کسانی که دنبال خدمات و کارهای شماهستند و شناخته شوید تا به کارایی شما اطمینان کند وباشما طبق تخصص رفتارکند.
linux

آموزش نصب Webmin در سرور لینوکس

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

آموزش نصب Webmin در سرور لینوکس بسیار ساده و آسان است . بسته به توزیع و ورژن سیستم عامل لینوکس سرور خود باید پکیج مورد نظر را دانلود کرده و اجرا کنید .

آموزش نصب Webmin روی CentOS

با توجه به اینکه لینوکس CentOS جزو توزیع های RHEL و rpm ساپورت است ، بهترین روش برای نصب Webmin روی CentOS استفاده از پکیج نصب rmp وب مین است . برای نصب وب مین روی CentOS به روش زیر عمل کنید :

wget http://prdownloads.sourceforge.net/webadmin/webmin-1.670-1.noarch.rpm

rpm -U webmin-1.670-1.noarch.rpm

پس از اتمام مراحل نصب وب مین روی CentOS ابتدا اقدام به غیر فعال کردن فایروال Iptables کنید یا پورت ۱۰۰۰۰ را روی سرور باز کنید .

service iptables stop

حالا با این آدرس وارد کنترل پنل کاربری خود شوید :

https://server-ip:10000

آموزش نصب Webmin در سرور لینوکس

آموزش نصب Webmin روی Ubuntu و Debian

اگر از توزیع های لینوکس مشتق شده از Debian مانند خود لینوکس دبیان یا لینوکس توزیع Ubuntu استفاده میکنید بهترین و ساده ترین روش نصب وب مین روی سرور استفاده از پکیج نصب deb می باشد .

برای نصب وب مین روی سرور هایی که .deb ساپورت هستند مطابق دستورات زیر عمل کنید :

wget http://prdownloads.sourceforge.net/webadmin/webmin_1.670_all.deb

dpkg –install webmin_1.670_all.deb

نصب وب مین بسیار سریع بوده و حد اکثر ۴-۵ دقیقه زمان نیاز دارد . توجه داشهت باشید که Webmin به تنهایی امکانات هاستینگ قابل توجه ندارد و برای استفاده راحت از امکانات هاستینگ وب مین ابتدا باید اقدام به نصب کنترل پنل هاستینگ Virtualmin رویWebmin نمایید . در واقع ویرتوال مین یک ماژول وب مین است که امکانات هاستینگ را به وب مین اضافه میکند .

وب مین بدون ماژول هاستینگ Virtualmin مناسب افراد حرفه ای و مسلط به لینوکس است . در این صورت قادر خواهید بود سرور لینوکس خود را به طول کامل و به صورت وب بیس مدیریت و کانفیگ نمایید . در صورت نیاز به کانفیگ حرفه ای webmin میتوانید از خدمات کانفیگ سرور گروه کامپایلر استفاده نمایید .


PAC Manager در لینوکس

خاموش کردن خودکار لینوکس

آموزش راه اندازی DHCP Server در linux

بررسی دیواره آتش Firewalld درلینوکس

نحوه پیدا کردن فایلهای حجیم در سرورهای لینوکس از طریق SSH

ریدایرکت کردن تمام درخواست های DNS به یک IP درلینوکس

دانلودcentos 6 نسخه کم حجم و full

تمام حقوق سایت برای سلام دیجی و نويسندگان آن محفوظ می باشد