۱ ثبت نام کن این بخش به صورت کاملاریگان است شما دراین بخش مقاله خود را درج می کنید از قسمت های ویژه سایت استفاده خواهید کرد و رتبه بندی می شوبد طبق فعالیت خود
۳ دیده و برتر شو این بخش به شما کمک می کند تا شما معرفی شوید به کسانی که دنبال خدمات و کارهای شماهستند و شناخته شوید تا به کارایی شما اطمینان کند وباشما طبق تخصص رفتارکند.
microsoft

پنهان کردن درایو ها با استفاده از cmd

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

شاید از آن دسته افرادی باشید که دوست دارید اطلاعات شخصی خود را از دید دوستان و آشنایان پنهان کنید و دیگران به فایل های شما دسترسی نداشته باشند. نرم افزار هایی زیادی برای پنهان کردن فایل ها، پوشه ها و درایو ها وجود اما در ویندوز بدون نرم افزار هم می توان درایو ها را از دید دیگران مخفی کرد. شما میتوانید بدون هیچ گونه نرم افزاری و با استفاده از دستورات cmd که در ادامه به شما آموزش میدهیم به آسانی درایو های خود را پنهان کنید.

 

پنهان کردن درایو ها

در اولین مرحله CMD را بادسترسی Admin  اجرا می کنیم

 

در مرحله بعد با تایپ عبارت list volume و با فشار دادن کلید اینتر لیست درایوهای کامپیوتر نمایش داده می شود. برای مخفی کردن هر کدام از درایوها نام آن درایو را نوشته و کلید اینتر را فشار می دهیم. برای مثال برای مخفی کردن درایوE عبارت select volume E را مینویسیم.

 

شما می توانید این کار را از طریق Disk Management هم انجام دهید.

تمام حقوق سایت برای سلام دیجی و نويسندگان آن محفوظ می باشد