یکی از قابلیت های نرم افزار Microsoft Office پیشنهاد واژه های Synonym (مترادف) برای هر واژه می باشدکه به نگارش بهتر متن ما می تواند کمک کند.در این مقاله آموزشی قصد داریم فعال کردن قابلیت Thesaurus را در نرم افزار Microsoft Office 2013 آموزش دهیم که باعث یافتن Synonym واژه ها در لغتنامه Word بصورت خودکار میشود.برای فعال کردن قابلیت Thesaurus (فرهنگ جامع) در نرم افزار Microsoft Office باید feature مربوطه را طبق مراحل گفته شده در زیر نصب کنیم.
ابتدا فایل Setup آفیس را Run کرده و گزینه Add or remove programs را انتخاب می کنیم.
در گام بعدی به بخش Office Shared features رفته و در زیرمجموعه های آن Proofing tools و سپس English proofing را
باز می کنیم.
در نهایت در منوی باز شده Feature مربوط به فرهنگ جامع یعنی Thesaurus و از مثلث مشکی رنگ کنار آن گزینه Run From My Computer انتخاب میکنیم. پس از انتخاب Continue در ویزارد آفیس منتظر نصب کامل این Feature می شویم.
پس از تمام شدن نصب یکبار نرم افزار آفیس و سیستم را ریستارت می کنیم.
پس از بالا آمدن سیستم، در نرم افزار های آفیس می توان برای هر واژه لاتین در سربرگ Review در بخش Thesaurus از مترادف های پیشنهادی به جای واژه خود استفاده کنیم.