برنامه نویسی

تغییر مسیر دامنه به روی یک فولدر با htaccess

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سلام وعرض ادب بعضی وقها انجام دادن کارهای آسون خیلی سخت به نظر میرسه در حالی که به راحتی میشه اون کار رو انجام داد”. امروز میخوام یکی از این کارها رو آموزش بدم. همونطور که از عنوان مطلب مشخصه، میخواهیم با نحوه تغییر مسیر (Redirect) یک دامنه به روی یکی از فولدرهای مربوط به همون دامنه،آشنا بشیم.

این کار زمانی به درد میخوره که مثلا شما میخواهید وردپرس رو (یا هر اسکریپت دیگه) بر روی یکی از فولدرهای هاست (مثلا blog/) نصب کنید و زمانی که آدرس اصلی (مثلا yourdomain.com) فراخوانی شد، کاربر به این فولدر تغییر مسیر داده بشه ( که میشه yourdomain.com/blog) و یا هر کاربرد دیگه که تو ذهنتون هست. برای انجام این کار باید به صورت زیر عمل کنید:

ابتدا باید فایلی با نام “htaccess.” در فولدر public_html ( که ROOT هم نامیده میشه) ایجاد کنید. سپس کد زیر رو که سازگار با موتورهای جستجو هم هست رو در داخل این فایل کپی کنید:

 


RewriteEngine On

$RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www.)?YourDomain.com

[RewriteRule ^(/)?$ blog [L,R=301

تغییراتی که شما باید در کد بالا ایجاد کنید، یکی نام دامنه شماست (به جای yourdomain.com) و دیگری فولدر مورد نظر شماست (به جای blog). با استفاده از این کد تمام درخواستهای دامنه به فولدر تعیین شده تغییر مسیر پیدا میکنه.

تمام حقوق سایت برای سلام دیجی و نويسندگان آن محفوظ می باشد