Search - SP Page Builder
Easy Profile - Search plugin
جستجو -مجموعه ها
جستجو - تماس ها
جستجو - محتوا
جستجو - خبرخوان ها
جستجو - وب لینک ها
جستجو - برچسب ها
شبکه

آشنایی با رایج ترین کدهای وضعیت و خطا های وب سرور

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سلام به کاربران گرامی امید وارم خوب باشید هر بار که یک آدرس اینترنتی را در مرورگر خود وارد می کنید و یا بر روی لینکی کلیک می کنید، در خواستی از سوی مرورگر به سمت  سرور فرستاده میشود و پاسخی در قالب یک کد وضعیت (Status Code) از سمت سرور برگردانده می شود.

قصد داریم تا معنای کد های مختلفی که در زمان مشاهده یک وب سایت دریافت می کنید را توضیح دهیم. مطمئنا بارها در زمان مرور یک وب سایت با یکی از این صفحات و خطاهایی که با یک شماره خاص نمایش داده می شوند روبرو شده اید، این مقاله می تواند شما را در یافتن معنای هر کدام یاری نماید.

 

دسته بندی کد ها:

یک دسته بندی کلی از کد های وضعیت آنها را به دسته های 200، 300، 400 و 500 تقسیم میکند. کد های وضعیت دسته 200 به در خواست های معتبر مرور گر ها برگردانده می شود. کد های 300 برای انواع ریدایرکت می باشد. کد های 400 به خطاهای رخ داده در حین در خواست از سمت کاربر و کد های دسته 500 به خطاهای سمت سرور اشاره می کند.

رایج ترین کد های وضعیت و مفهوم آنها : 

  • 200 – نشان دهنده یک در خواست موفق است و در پاسخ آن یک فایل برگردانده می شود.
  • 201 – این کد در پاسخ موفقیت آمیز ساخت یک منبع جدید در سرور اشاره دارد مثل ساخت یک فایل
  • 301 – این کد به یک ریدایرکت دائم در آدرس اشاره دارد. پس از این سایر درخواست ها بجای آدرس اولیه به آدرس ریدایرکت شده هدایت می شوند. به عبارتی دیگر محتوای در خواستی بطور دائم از آدرس فعلی به آدرس جدید منتقل شده است.
  • 302 – این نوع از ریدایرکشن به این مفهوم است که محتوا در آدرس در خواستی وجود دارد ولی موقتا به آدرسی دیگر هدایت خواهید شد.
  • 304 – این ریدایرکشن برای مکانیزم کش مرور گر ها کاربرد دارد. در هر درخواست به یک صفحه وب برای صرفه جویی در مصرف اینترنت و بار گزاری سریعتر صفحات بخشی از اطلاعات مانند عکس ها و برخی اسکریپت ها در حافظه مرور گر ذخیره می شود. در درخواست های بعدی تاریخ ذخیره شدن فایل با نسخه موجود آن در وب سرور مقایسه می شود و در صورت عدم انقضاء فایل در خواستی ، کد 304 از سمت سرور برگشت می خورد و فایل ذخیره شده در مرور گر نمایش داده می شود.
  • 400 – آدرس در خواستی به سرور معتبر نمی باشد.
  • 401 – آدرس در خواست شده نیاز به ارائه نام کاربری و کلمه عبور میباشد.
  • 403 – اجازه دسترسی به محتوای در خواست وجود ندارد.
  • 404 – فایل در خواست داده شده در مسیر اعلام شده وجود ندارد.
  • 500 – به معنی وقوع یک خطای داخلی در سرور است که معمولا در مواقع بروز رسانی نرم افزاری و یا اعمال تنظیمات رخ می دهد.
  • 502 – این خطا معمولا زمانی رخ می دهد که Gateway بین سرور و مرور گر قادر به تکمیل فرآیند درخواست و پاسخ نبوده و معمولا با چند بار تلاش از سمت کاربر مشکل حل می شود.
  • 505 – در مواقعی که پروتکل http مورد استفاده از سمت مرور گر در سرور پشتیبانی نمی شود.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

خبرنامه سلام دیجی

در خبرنامه ایمیلی ما عضو شوید

به جمع همراهان ما بپیوندید و همواره بروز باشید

اطلاعات تماس

در صورت بروزمشکل می توانیدبه ایمیل زیرپیام ارسال کنیدinfo@hellodigi.ir

ساماندهی

logo-samandehi

درباره سلام دیجی

دیجی به کمک استاتید درهیچ زمانی از کمک کردن واموزش دادن به کاربران دست بر نمی دارد.از همه مهم تراینکه خود شما در ساخت دیجی می توانید نقش داشته باشیدباگذاشتن مقالات خودو آموزش به دیگران باعث یادگیری دوباره خود شویدوجایگاه خودرا درشته خودبدست آورید.لازم به ذکراست دیجی هیچ مالک واحد ومشخصی ندارد بلکه تمام کاربران او مالک و سازنده او هستند و هیچ گونه تبلیغاتی هم نمی پذیرد وفقط دانش می پذیرد

تمام حقوق سایت برای سلام دیجی و نويسندگان آن محفوظ می باشد