voip

7 نکته طلایی انتخاب سانترال تحت شبکه

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در زمان خرید سانترال تحت شبکه یک سری از پارامترها به خودی خود حائز اهمیت هستند و برخی دیگر از امکانات متناسب با نیاز ما در درجه هایی متفات از اهمیت قرار می گیرند. برخی از امکانات روی مرکزتلفن تحت شبکه به صورت پیش فرض موجود می باشد مانند تماس اینترنتی، قابلیتهای عمومی تلفنی مانند

ترانسفر و هلد و کنفرانس و ... ولی برخی از پارامتر ها نشان گر برتری یک مرکزتلفن به نمونه مشابه می باشد. در این بخش تلاش داریم به 7مورد مهم در رابطه با انتخاب یک مرکزتلفن تحت شبکه مناسب اشاره نماییم. در ادامه این موارد را با هم بررسی می نماییم.

 

 

 

قدرت پردازشگر و کیفیت صدا

یکی از مسائل بسیار مهم در انتخاب یک سانترال تحت شبکه قدرت پردازشگر و فیلتر های صوتی یا اکو کنسلر سخت افزاری می باشد. اولین ویژگی که باید هر مرکزتلفن خوب دارای آن باشد امکان دریافت و ارسال صدا با کیفیت مطلوب می باشد. بعضی از فعالیت های جنبی که یک مرکزتلفن انجام می دهد موجب می گردد، پردازنده را آن قدر درگیر نماید که در زمان فشرده سازی یک مکالمه دچار اختلال گردد.

 

 

 

تماس همزمان

تماس همزمان یا CONCURRENT CALL یک از نکاتی هست که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. اینکه یک مرکزتلفن قابلیت پشتیبانی از 30 یا 50 داخلی را دارد به تنهایی کافی نیست. لازم است در زمان خرید تعداد تماس همزمانی که مرکزتلفن پشتیبانی می نماید مشخص گردد. ممکن است یک مرکزتلفن تا 30 داخلی را هم پشتیبانی نماید ولی تنها دو یا سه مکالمه هزمان را بتواند باکیفیت مناسب برقرار نماید.

 

 

 

تعداد داخلی ها و خطوط شهری

تعداد داخلی ها هر چند با افزایش گیتوی و ترانک روی یک مرکزتلفن IP ممکن هست ولی باید توجه لازم داشت که کیفیت هندلینگ تماس روی داخلی های اولیه سانترال بسیار بالاتر می باشد. داخلیه ای یک مرکزتلفن به صورت IP و یا داخلی آنالوگ FXS  می تواند باشد. ماژول های خطوط شهری روی یک IPPBX امکان دسترسی به خطوط شهری را برای داخلی ها فراهم میکند این ظرفیت درونی وابسته به تعداد ماژول موجود خط شهری یا همان ماژول FXO می باشد.

 

 

 

کدک های پشتیبانی شده

یکی دیگر از ویژگی هایی که باید مرد بررسی قرار گیرد پشتیبانی از کدک های صوتی جدید می باشد. با پیشرف تکنولوژی کدک های جدید قابلیت فشرده سازی بیشتر بسته های صوتی را دارا می باشند و در نتیجه پهنای باند کمتری در زمان برقراری تماس اشال می شود. البته حتما باید پردازنده مرکزتلفن ظرفیت پردازش کدک ها را داشته باشد چون به هر اندازه که فشرده سازی بیشتری انجام می شود بار بیشتری متوجه پردازنده می گردد.

 

 

 

حافظه داخلی و زمان ذخیره سازی ضبط مکالمات و صندوق صوتی

میزان حافظه داخلی و فرمت های ذخیره سازی مشخص کننده طول زمانی ذخیره سازی مکالمات ضبط شده و پیام های تلفنی دریافتی می باشد. قالبا مرکزتلفن ها این زمان به دقیقه ذکر می گردد.

 

 

 

سرویس های جانبی مثل فکس نرم افزاری

اگر یک سانترال تحت شبکه در کنار ارائه کیفیت مناسبی از تماس های صوتی قابلیت های جنبی دیگر مانند فکس نرم افزرای را در خود جای داده باشد ظرفیت های بیشتری را برای یکپارچه سازی ابزارهای ارتباطی برای یک مجموعه فراهم می نماید.

تمام حقوق سایت برای سلام دیجی و نويسندگان آن محفوظ می باشد