Search - SP Page Builder
Easy Profile - Search plugin
جستجو -مجموعه ها
جستجو - تماس ها
جستجو - محتوا
جستجو - خبرخوان ها
جستجو - وب لینک ها
جستجو - برچسب ها
storage

RPO و RTO – درک تفاوت آنها

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

درک مفاهیم RPO و RTO به شما کمک می کند تا پاسخ این سوال را داشته باشید؛ چقدر Downtime را می توانید بپذیرید؟ در بدترین شرایط چقدر از داده های شما از دست خواهد رفت ؟

RPO چیست ؟

RPO مخفف Recovery Point Objective است. تعریف کننده حداکثر داده ای است که سازمان پذیرش از دست دادن آنها را دارد.

به عنوان مثال اگر شما از سرور خود بصورت روزانه و در ساعت 23:00 یک بکاپ تهیه نمایید، آنگاه RPO در این حال در بدترین وضعیت برابر 24 ساعت است.

 

 

 

RTO چیست ؟

RTO مخفف Recovery Time Objective است که به معنی مدت زمان مورد نیاز جهت ریکاوری سیستم پس از بروز حادثه می باشد. در واقع به نوعی به Downtime مورد نیاز در صورت بروز حادثه اشاره می نماید.

 

آشنایی با چند مفهوم

 

  • Data vault : یک انباره Storage در سایت دوم که که داده ها بروی آن کپی شوند.
  • Hot Site : یک سایت که در صورت بروز هر گونه فاجعه در سایت اول بتواند تمامی عملیات سایت اصلی را انجام دهد. این سایت دارای سخت افزار و نرم افزار و سیستم عاملها و شبکه جداگانه خود است تا در صورت لزوم جایگزین سایت اول شود. تمامی این تجهیزات و ادوات همیشه در دسترس و در حال اجرا می باشند.
  • Clod Site : یک سایت که باید بتواند تمامی فعالیتهای مهم سایت اصلی را انجام دهد. این سایت موما با حداقلهای زیر ساختی IT راه اندازی می شود و عموما فعال نیست و در صورت لزوم سایت فعال می گردد.

 

کلمات کلیدی: | |

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

خبرنامه سلام دیجی

در خبرنامه ایمیلی ما عضو شوید

به جمع همراهان ما بپیوندید و همواره بروز باشید

اطلاعات تماس

در صورت بروزمشکل می توانیدبه ایمیل زیرپیام ارسال کنیدinfo@hellodigi.ir

ساماندهی

logo-samandehi

درباره سلام دیجی

دیجی به کمک اساتید درهیچ زمانی از کمک کردن واموزش دادن به کاربران دست بر نمی دارد.از همه مهم تراینکه خود شما در ساخت دیجی می توانید نقش داشته باشیدباگذاشتن مقالات خودو آموزش به دیگران باعث یادگیری دوباره خود شویدوجایگاه خودرا درشته خودبدست آورید.لازم به ذکراست دیجی هیچ مالک واحد ومشخصی ندارد بلکه تمام کاربران او مالک و سازنده او هستند و هیچ گونه تبلیغاتی هم نمی پذیرد وفقط دانش می پذیرد

تمام حقوق سایت برای سلام دیجی و نويسندگان آن محفوظ می باشد