voip

طریقه ی رفع کردن مشکل کارت های دیجیوم پس از فعال کردن Echo

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
  • بتدا سرویس dahdi را متوقف و سپس ماژول های خود را با استفاده از کامنتهای زیر منطبق با خطوط مخابراتی کالیبره کنید.دقت کنید در این مرحله حتما خطوط به کارتها متصل و آماده به کار باشد.ممکن است این مرحله متناسب با تعداد ماژول های شما کمی طولانی شود.

etc/init.d/dahdi stop/   #

 fxotune –i   #

 fxotune –s   #

etc/init.d/dahdi start/   #

 

  • در صورتی که از اکوکنسلر نرم افزاری استفاده می کنید ابتدا با دستور Lsdahdi در کنسول لینوکس از فعال بودن اکوکنسلر نرم افزاری با نام های OLEC,MG2,KB1,SEC2,SEC اطمینان حاصل کنید.

جهت تغییر انواع الگوریتم حذف اکو میتوانید در بخش Hardware Detector=>Configuratin Of Spans تغییرات را اعمال کنید.

  • در فایل chan_dahdi.conf میزان گین صدا را از طریق rxgain , txgain تا زمان رسیدن به نتیجه تغییرو تست کنید.
  • پارامتر echotraining به صورت پیش فرض روی ۴۰۰ است که بهتر است آن را به ۶۰۰ تغییر دهید.این پارامتر باعث بهینه سازی حذف اکو خواهد شد.ضمنا فقط برای اکوکنسلر نرم افزاری استفاده میشود.

echotraining=yes
echotraining=600

نکته : گزینه echotraining در مواقعی میتواند باعث افزایش اکو شود.زمانی که شما در حال عیب یابی هستید در صورتی که با این مشکل مواجه شدید echotraining را برابر با no کنید.

  • در فایل chan_dahdi.conf بعد از فعال کردن echocancel=yes برای اعمال روی تمام ماژول ها پارامتر channel=1-4 را اضافه کنید.در اینجا ما چهار پورت FXO داریم.

echocancel=yes

channel=1-4

  • بررسی کنید در فایل etc/dahdi/system.conf/ نیز گزینه echocancel=yes فعال باشد.

راهنمای پیاده سازی TLS و SRTP در الستیکس و استریسک

نحوه تشخیص نوع و رفع عدم دریافت کالر آی دی در کارت های آنالوگ

فکس از طریق T.38 در الستیکس

سیپ ترانک SIP TRUNK چیست

ارتباط سیستم voip الستیکس با نرم افزار ارتباط با مشتری (crm)

 

تمام حقوق سایت برای سلام دیجی و نويسندگان آن محفوظ می باشد